سرخط خبرها

مشهدی‌ها از خجالت هم درآمدند | پاتک صیامی به تک داوری!

  • کد خبر: ۱۷۶۴۷۷
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
  • ۱
مشهدی‌ها از خجالت هم درآمدند | پاتک صیامی به تک داوری!
رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی حرف‌های سرپرست مشهدی این فدراسیون را مغرضانه و به دلیل تلاش برای نامزدی انتخابات دانست.

رئیس سابق فدراسیون دوومیــدانـی به صحبــت‌هــای سرپرست این فدراسیون و همچنین معاون وزیر ورزش‌وجوانان در مجمع پذیرش استعفای او واکنش نشان داد. مجمع فوق‌العاده فدراسیون دوومیدانی برای بررسی استعفای هاشم صیامی، رئیس فدراسیون، در حالی برگزار شد و اعضای مجمع به‌صورت شفاهی این استعفا را قبول کردند که پس از جلسه حرف‌وحدیث‌های زیادی مطرح شد.

سیدهاشم صیامی، رئیس مشهدی سابق فدراسیون دوومیدانی، پس از ماجرای جنجالی ماراتن شیراز در اردیبهشت امسال استعفا کرده بود و تاکنون این استعفا در مجمع به‌صورت رسمی به نظر گذاشته نشده بود و در این مدت وزارت ورزش افشین داوری، دیگرچهره خراسانی ورزش کشور، را به‌عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب کرده بود تا اینکه سرانجام هفته گذشته این فرصت دست داد تا مجمع فوق‌العاده برگزار و استعفای صیامی پذیرفته شود. در این مجمع صحبت‌هایی از سوی معاون وزیر ورزش‌وجوانان و نیز سرپرست فدراسیون مطرح شد که دلخوری‌هایی را برای رئیس سابق این فدراسیون به همراه داشت.

حمله همه‌جانبه به رئیس مستعفی

این مجمع پولادگر، معاون وزیر ورزش، به اتفاقی اشاره کرد که در دوران ریاست صیامی و در جریان یکی از اعزام‌ها رخ داده بود. وی گفت: «درباره یکی از اعزام‌ها اتفاقی افتاد که بنده که سال‌هاست در حوزه ورزش خدمت می‌کنم، تاکنون نشنیده بودم بازیکنان تیم‌ملی چنین خبط و خطایی کنند.» همچنین در ادامه، افشین داوری، سرپرست فدراسیون، به اوضاع بد ورزشکاران در زمان تمرین در مجموعه آفتاب انقلاب اشاره کرد و گفت که ورزشکاران را از زیرپله به هتل برده است. این دو موضوع و البته دیگراتفاقات رخ‌داده در مجمع، باعث شد تا هاشم صیامی به این مسائل واکنش نشان بدهد.

چرا مرا به مجمع دعوت نکردند؟

وی درباره غیبتش در مجمع فوق‌العاده اظهار کرد: «قانونا باید مرا دعوت می‌کردند و رأی‌ها نیز مخفی داده می‌شد. چون به‌هرحال موضوع مهمی است و رأی‌گیری باید به‌صورت مخفی انجام می‌گرفت. ضمن اینکه من هم در وضعیت خاصی استعفا کردم، نه طبق خواسته خودم. از طرفی همه تغییرات در این مدت غیرقانونی بوده است. چون استعفا باید در مجمع قبول می‌شد. من را هم دعوت نکرده بودند تا دست‌کم شرایط را بگویم و روشنگری و شفاف‌سازی شود. برخی موضوع‌ها در مجمع دیروز به‌صورت یک‌طرفه مطرح شد که من در آن‌ها نقشی نداشتم.»

وی در واکنش به اظهارات پولادگر در مجمع گفت: «اولا باید بگویم که مسابقات دوومیدانی معمولا تا ساعت ۱۰ و ۱۱ شب طول می‌کشد. در جریان رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا در ازبکستان، دو ورزشکار دیرتر از زمان مدنظر به هتل برگشته بودند. نکته مهم اینکه من در ازبکستان حضور نداشتم و هاشم خزایی، دبیر فدراسیون، به‌عنوان سرپرست کاروان و کاوه موسوی نیز به‌عنوان مربی همراه چند مربی دیگر در آنجا بودند.

ضمن اینکه مسئول حراست هم حضور داشته است. به نظرم این‌ها رفتار‌های ناجوانمردانه‌ای است. من نه در ازبکستان بودم و نه در اتفاق شیراز نقشی داشتم. در همان‌جا برخورد لازم با آن دو ورزشکار توسط موسوی و خزایی انجام شد و پس از بازگشت به ایران نیز دستور دادم که این دو ورزشکار در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکنند تا کمیته انضباطی برایشان تشکیل شود. البته فرصت نشد که آن‌ها را به کمیته انضباطی دعوت کنیم. چون با اتفاق شیراز و کناررفتن من مصادف شد، ولی گفته بودیم که آن‌ها به مجموعه آفتاب انقلاب نروند تا تعیین‌تکلیف شود.»

داوری می‌خواهد نامزد ریاست شود!

رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی با اشاره به صحبت‌های افشین داوری درباره بردن ورزشکاران از زیرپله به هتل، بیان کرد: «این حرف‌ها به دور از اخلاق و انصاف است. من این‌ها را غیر از این نمی‌دانم که او می‌خواهد نامزد ریاست شود و ان‌شاءا... که شنونده‌ها هم عاقل باشند. در دورانی که من بودم، تفتیان در جامائیکا، فصیحی در صربستان، حدادی در کیش و مشهد و چند نفر دیگر نیز در ترکیه و کیش تمرین می‌کردند.

همچنین پس از انتخابم به‌عنوان رئیس جدید، کار مربوط به خوابگاه مجموعه آفتاب انقلاب را با همکارانم آغاز کردیم و نزدیک به یک‌سال‌ونیم بحث تعمیر در دستورکار بود، اما در میانه راه با مباحث مالیاتی روبه‌رو شدیم. البته پس از این موضوع، کار را از سر گرفتیم و اتاق‌ها را درست و مرتب کردیم. باید توجه کنید که الان احسان حدادی در همان‌جا اسکان دارد. اگر آنجا زیرپله است، پس حدادی در آنجا چه‌کار می‌کند؟ حدادی که همیشه درباره محل اسکانش حساسیت به خرج می‌دهد، الان در آفتاب انقلاب زندگی و تمرین می‌کند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاظم صحابی فرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
0
0
سلام البته داوری درگزی است
وبهتر گفته شود خراسانی ها
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->